معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تجهیز و آماده سازی سایت ۱۲۰ تخت خوابی سایت اورژانس لاکان رشت در پیک پنجم کرونا خبر داد.

بیمارستان

 انوش دهنای مقدم با اشاره به روند صعودی کرونا و ابراز نگرانی از پر شدن تخت‌های بیمارستانی در گیلان به همشهری آنلاین گفت: تاکنون تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان به مرز ۹۰۰ نفر رسیده و ۸ نفر نیز در شبانه روز گذشته جان خود را از دست دادند.

وی با ابراز نگرانی از افزایش صعودی بیماران مبتلا و بستری شده در استان گفت: با توجه به وضعیت کنونی و ادامه روند صعودی افزایش مبتلایان پیش بینی می‌کنیم این روند تا دو هفته آینده نیز کماکان در استان ادامه داشته باشد و تعداد ورودی‌های جدید روزانه به ۲۰۰ نفر برسد.

دهنادی مقدم در خصوص نگرانی از کمبود تخت‌های بیمارستانی در گیلان افزود: در مراکز بیمارستانی استان تا بیش از ۱۲۰۰ نفر ظرفیت بستری وجود دارد، بطوریکه در پیک موج چهارم بیش از ۱۳۰۰ نفر بستری در استان داشتیم.

 وی از آمادگی مرکز ۱۲۰ تخت خوابی لاکان رشت نیز خبر داد و افزود: سایت اورژانس لاکان رشت تجهیز و تختهای بستری در آن آماده سازی شده‌اند تا در صورت افزایش تعداد بیماران نیازمند بستری در روزهای آینده، به این مرکز منتقل شوند. خوشبختانه از لحاظ تعداد تخت های آی سی یو و مراقیتهای ویژه نگرانی در مراکز درمانی گیلان وجود ندارد.

 معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین تاکید کرد: به نظر می‌رسد در پیک موج پنجم کرونا قرار داریم و آخرین روزهای این موج را سپری می‌کنیم.

وی در پاسخ به ورود گونه های دلتا و هندی کرونا در مبتلایان گیلانی اضافه کرد: در مبتلایان کرونای استان مواردی از کرونای هندی و دلتا مشاهده شده است.

 مرکز ۱۲۰ تخت خوابی اورژانس گیلان در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع در سایت لاکان به منظور پشتیبانی از مراکز درمانی استان تجهیز و آماده‌سازی شده است.

کد خبر 616612

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha